Möt Fredrik Karlsson: En del av support-teamet på Active IT

Active IT’s ambition är att alla kunder skall uppleva en unik typ av service. För att nå den här ambitionsnivån och leverera allra bästa service till kunderna är det av största vikt att vårt support-team är; kompetenta, snabba, enkla och tillmötesgående. Alla i support-teamet är ITIL-certifierade och arbetar enligt ITIL-best practice, vilket resulterar i att arbetet blir strukturerat och utfört på bästa vis för varje enskild kund.

I en del av support-teamet arbetar Fredrik Karlsson som har arbetat hos Active IT i tre år. Vi ställde tre snabba frågor för att lära känna honom bättre.

Den genuina uppskattningen från kunden gör att jag aldrig tycker att mitt arbete blir tråkigt eller monotont.”

Vad är roligast med att jobba i IT-branschen? De varierade arbetsuppgifterna och kunderna. Jag älskar att förvandla komplexa situationer till enkla lösningar för våra kunder. Den genuina uppskattningen från kunder gör att jag aldrig tycker att mitt arbete blir tråkigt eller monotont.

Är du en Android eller Apple person, och varför?

Ingen av dessa, så länge prylen gör vad den ska så är jag nöjd!

Har du någon hobby utanför jobbet? Jag tycker om racing och gamla bilar. Lite datorspel också såklart.

Vi vill att våra kunder skall se Active IT som sin egen externa IT-avdelning. Active IT’s vision är att IT skall vara enkelt och även om vårt kompetenta support-team älskar att lösa problem och naturligtvis är riktiga proffs på det, så önskar vi ju givetvis att vardagen flyter smidigt och problemfritt för våra kunder. En förutsättning för att det skall flyta problemfritt är dock en regelbunden och daglig underhållning exempelvis i form av kontroll av loggar, analyser samt uppdatering av system. Förutom ett dagligt underhåll är säkerhet alltid en högprioritering hos oss. Med fokus på dessa två områden behöver våra kunder sällan oroa sig för oförutsedda händelser.

Dela på facebook
Dela på google
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på whatsapp