Möt Jesper Kamnelius: Delägare samt supportchef hos Active IT

Jesper Kamnelius kommer ursprungligen från utbildningsbranschen och har tagit med sig en gedigen erfarenhet med färdigheter som är guldvärda för ett bolag som Active IT. I en så pass föränderlig bransch som IT-branschen behövs kompetens utöver det vanliga för att kunna möta de ständiga utmaningar som branschen medför.

För att lyckas, och för att kunna förvandla utmaningar till möjligheter, krävs det att man tänker utanför boxen och är en problemlösare. Med ett stort teknikintresse och ett sinne för just problemlösning är det kanske svaret på hur Jesper faktiskt idag sitter på både en delägarroll samt en supportchefs roll.

”Teknikintresset har hållit i sig sedan min första dator 1980, jag hade sedan turen att få ett jobb som utvecklades mer och mer mot IT. Det roligaste med mitt jobb är problemlösningen och uppskattningen av kunder när man hjälper dem”

Vi fick 4 snabba frågor med Jesper Kamnelius.

Hur länge har du jobbat på Active och vad gjorde du innan?

Började 2009 på Active IT efter 17 år på ett utbildningsbolag som innesäljare, utesäljare, it-tekniker, produktområdesansvarig, teamleader för produktionsavdelning. Varit delägare i Active sedan 2013.

Hur kom du in i IT-branschen från första början?

Hade första datorn som 11-åring 1980. Teknikintresset har hållit i sig sedan dess och jag hade sedan turen att få ett jobb som utvecklades mer och mer mot IT.

Vad är det roligaste med ditt jobb?

Problemlösningen och uppskattningen man får av kunder när man hjälper dem.

Vad gör du helst på din fritid/har du någon hobby?

Helgerna brukar gå åt till att åka på barnens fotbollsmatcher och cuper.

Klassikern ”god mat och dryck med vänner” kläms in här och där.

Hade en hobby – gymnastik – som jag slutade med 1999 efter 20 år. Numera blir det bara lite handstående och enklare volter på studsmattan.

Sedan starten 1998, har Active IT som ambition att göra IT enkelt för kunden. En central del i verksamheten är att varje kund är lika viktig. Ett viktigt steg i att uppfylla detta, blir därför en ständig strävan efter att få varje kund att känna sig väl omhändertagen, och med fördel görs detta hos vår kompetenta support. Under ledning av Jesper Kamnelius utgör supporten därmed navet i företaget, och tur är väl det, eftersom det som driver Jesper framåt är just problemlösning och uppskattningen från kunden som kommer därefter.

Dela på facebook
Dela på google
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på whatsapp