Active IT Sweden AB, Musseronvägen 1C, 14160 Huddinge, 08-4491929

PROACTIVE
SERVICEDESK

Vår Servicedesk-organisation erbjuder telefonsupport och möjlighet till support på distans. Actives Servicedesk-personal är HDI-utbildad (Helpdesk Institute) och ni som kund kan enkelt registrera och följa ert ärende direkt via vår webbportal.

 

Inom Active Servicedesk hjälper vi också våra kunder med den dagliga IT-driften. Detta gör vi genom regelbunden kontroll av loggar, analyser och uppdatering av era system. Även inom dagliga driften arbetar vi enligt ITIL och ITIL-best practice.
 

Active Servicedesk kan också agera som en resursförstärkning till er befintliga IT-organisation.

 

  • Telefonsupport - Ett nummer för alla dina IT-problem 

  • Fjärrsupport - Enkel och snabb hjälp

  • Ärendeportal - Följ dina ärenden online när du vill

  • Inventering - Bättre kontroll på era IT-kostnader

  • Resursförstärkning till befintlig IT-organisation

  • Installationer av standardarbetsplatser

  • Servergenomgångar -  Få reda på status på dina servers

  • Användaradministration