Referenskunder

”Vi är otroligt stolta över att kunna hjälpa stora som små företag att skapa affärsvärde genom att göra IT enkelt. Det viktigaste vi har är våra kunder och vår personal. Att vi dessutom ha referenskunder som kan skriva under på att vi gör deras arbetsdag enklare är vi väldigt stolta och tacksamma över”

– Jonas Hagström, VD Active IT

Kundcase

Vår ambition är att alla våra kunder ska uppleva en unik typ av service.

Vi är kompetenta, snabba och tillmötesgående. Att ha nöjda kunder, som kan skriva under på att vi lyckats med detta, är vi oerhört stolta över.

Här hittar du några av våra referenskunder, se deras bedömning, vad vi har hjälpt dem med, hur de upplever oss och vår förmåga utföra nödvändig insats.

21grams

Vår kontakt etablerades redan innan jag anställdes på 21 Grams år 2008.

Vi har ett par gånger konkurrensutsatt Active men de har vunnit på mycket goda kunskaper och hög servicenivå samt ett pris som vi båda är nöjda med.

Vi har en IT-avdelning på 4 personer som alla håller kontakten även om det först och främst är jag som är kanalen. Vi tycker att samarbetet med Active IT har varit genomgående enkel, snabb och hanteringen har varit smidig.
Jack Seidlitz
21grams

EQUATOR

Jag blev uppringd av Active IT och efter en stunds samtal insåg jag att detta inte var en vanlig telefonförsäljning så vi bokade ett möte för vidare diskussion.

För mig är det viktigt med personkemin. Att de personer som jag har att göra med ska inge förtroende. Det var de viktigaste orsakerna till att vi valde att gå vidare med Active IT.

Vi använder i dagsläget mest Active IT's "mänskliga tjänster" och det har i alla avseenden fungerat utmärkt.
Ulf Ohlson
IT-ansvarig, Equator

SOPHIAHEMMET

Jag fick tips om Active IT av kontakter då vi ville se över driften av vår virtuella miljö. En anställd skulle sluta och vi ville se över om detta kunde bli bättre drivet på konsultbasis.

Jag kände vid träff att de hade stor kunskap, stor redundans av konsulter samt stor flexibilitet.

Active IT är smidiga att jobba med. Samt det vikigaste; de lyssnar på mitt behov som kund. De försöker inte sälja på saker i onödan utan ser ett väl fungerande samarbete som det viktigaste.
Henrik Jagemyr
IT Manager, Sophiahemmet