Active ServiceDesk
Trygg och enkel IT-support med Active ServiceDesk
Jag har daglig kontakt med våra kunder och älskar att hjälpa till. Det är nästan som en sport att hitta lösningen så snabbt och smidigt som möjligt.
Simon, Active ServiceDesk och IT-konsult
Med Active ServiceDesk får du snabbt och kvalificerat IT-stöd av vår professionella support, från lösenordsbyten till större felsökningar.
Active ServiceDesk är en våra mest populära tjänster för små- och medelstora företag. Med vår service desk har du alltid lösningen ett mejl, ett meddelande eller ett telefonsamtal bort. Lika smidigt som att ha en egen IT-support (till en bråkdel av kostnaden).
Ett nummer för alla ärenden
Hos oss får du personlig hjälp snabbt. Simon, Liel och våra andra kollegor på Active ServiceDesk hjälper dig direkt i telefonen eller på plats, oavsett om det gäller mindre uppdateringar eller större felsökningar. Självklart räcker det med ett nummer för alla ärenden. Snabbt, tryggt och enkelt.
Full support – från 30 kronor per dag och arbetsplats
Trygg och snabb support behöver inte vara dyrt. Vi erbjuder full support under kontorstider från 30 kronor per dag och arbetsplats. Dessutom finns det möjlighet att utöka ditt avtal med egen service desk på plats i dina lokaler.
Det här ingår i Active ServiceDesk
Vår service desk är HDI-certifierad* och som vanligt arbetar vi enligt ITIL och ITIL-Best Practice** när vi kontrollerar och säkerställer funktionaliteten i dina loggar, analyser och IT-system.
- Telefonsupport – ett nummer för alla dina ärenden
- Fjärrsupport – enkel och snabb hjälp
- Ärendeportal – följ dina ärenden online
- Användaradministration
Outsourca din IT med Active
Du vet väl att du kan komplettera Active ServiceDesk med våra andra IT–tjänster? Tillsammans med Active Cloud, Active Protect och Active Office får du en komplett IT-lösning som går att skala upp eller ner efter ditt aktuella behov – något som våra kunder sparar både tid och kostnader på.
*Human Development Index-certifieringen är en interaktiv, rådgivande och högt betygsatt service- och supportcenterutbildning för alla nivåer och roller.
**Information Technology Infrastructure Library (ITIL) är ett ramverk för kvalitetssäkrad utveckling av system, rutiner och processer enligt en internationell standard.